Pagina 6 din 7

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

MesajScris: 03 Apr 2014 10:05
de bibanu47
Alfa Romeo 164,reparatia capitala a motorului de 2,5 TD cu 4 chiulase



Acest tip de motor este unic in felul sau,deoarece italianul l-a construit cu 4 chiulase si a fost echipat cu cate o chiulasa pe fiecare piston in parte,fara a practica canalizatii de ungere prin ele,preferand sa vina cu conducte exterioare pentru transportul uleiului,iar prin chiulasa trece decat lichidul de racire.
Distributia este in ulei,fiind alcatuita numai din pinioane,fara lant sau contra patine de frictiune.
Motorul este prevazut cu camasi in bloc,etansate cu oringuri de cauciuc si inele de aluminiu,separand lichidul de racire fata de ulei.
La demontare am gasit uzura pe camasile setului motor,pistonul nr. 1 nu functiona din cauza supapelor care nu produceau etanseitatea,iar segmentii erau extrem de uzati.
In pozele de mai jos incerc sa detaliez unele etape din reparatia motorului si de aceea va rog sa dati atentie semnificatiilor mentionate de mine in cadrul fiecarei poze.

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

MesajScris: 11 Apr 2014 18:07
de bibanu47
Masina lui Mr. Bean



Acum vreo 5 ani,adica prin 2009,am avut ocazia de a efectua unele reparatii la o masina similara cu cea a lui mr. Bean :limb:

Propietarul este roman dar lucreaza de ani buni in India ca profesor de educatie fizica si auzind de mine,a decis sa efectueze ceva reparatii la atelierul meu dar din anumite considerente nu va pot prezenta interventiile mecanice avute asupra autoturismului.

Ar fi de mentionat ca radiatorul de racire al motorului este montat pe partea soferului si cu fata spre aripa din stanga,fara a beneficia de presiunea de aer care apare din fata autoturismului atunci cand se afla in mers,se poate observa clar in poza in care masina are capota ridicata.
O alta particularitate ar mai fi ca,cutia de viteze este de fapt baia de ulei a motorului,acesta fiind monobloc si se unge cu acelasi ulei atat in cutie cat si in motor,similar cu Peugeot 504 si etc.
Este dotata cu trapa electrica,jenti pe 12 dar hai sa vedem ce ne spune proprietarul:

Citez:

Masina este un Mini facuta de Rover in 94, editie speciala "Bitish open classic", este unicat in Romania dupa ce m-au informat cei de la RAR. are totul original, asa cum a fost construita, singurul lucru este ca a fost lovita in partea din spate stanga, a fost reparata si-i mai trebuie stopul care a fost comandat.
motorul, este unul pe injectie de 1300 cm2, cu 53 cp ( are un zgomot superb), 4 viteze plus 1 cutia de viteze este dispusa in baia de ulei a motorului. suspensii pe bara de torsiune, servo frana, directie mecanica (foarte grea pe loc insa la viteza super buna). pe cartea tehnica spune ca atinge viteza de 143 km.

Incheiat citatul.

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

MesajScris: 11 Apr 2014 19:40
de bibanu47
Avem aici si motorul pentru a intelege mai bine unde este montata cutia de viteze :

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

MesajScris: 18 Apr 2014 18:30
de bibanu47
Ford Fiesta 1.4 TDCI,demontare caseta de directie de pe caroserie



Faptul ca la o anumita perioada de timp nu verificam starea burdufelor care protejeaza cremaliera casetei,deteriorarea acestora si folosirea autoturismului pe termen indelungat fara a remedia defectiunea,poate duce la corodarea cremalierei si imposibilitatea de a mai fi reparata ci decat inlocuita.

Detaliez putin demontarea casetei de pe masina,operatiile necesare si sculele folosite:

-se suspenda si se asigura masina pe partea din fata.demontand ambele roti,
-pe sub aripa de pe partea soferului(stanga),cu ajutorul unei tubulare de M10 se demonteaza surubul care asigura cu o placa metalica,ambele conducte de ulei,tur si retur si se goleste instalatia miscand succesiv de volan stanga si apoi dreapta,operatia fiind repetata pana cand nu mai curge ulei,
-in interiorul masinii,jos intre pedalele de comanda se gaseste cuplajul casetei care este fixat cu un singur surub tot cu tubulara de M10,dupa demontare se extrage usor axul,
-caseta are fixat pe corpul ei conducta de retur cu ajutorul a doua suruburi care se demonteaza cu tubulara de M8,acestea sunt postate pe capetele casetei si daca nu sunt demontate conducta se poate rupe,
-caseta este fixata pe punte cu ajutorul a doua suruburi,acestea fiind postate aproape de capete si se demonteaza cu tubulara de M13,
-datorita faptului ca axul de la cuplajul casetei este prea lung,aceasta nu se poate scoate de pe caroserie decat daca demontam puntea si o coboram vreo 10 cm de partea din spate.
Puntea este fixata cu 8 suruburi,4 dintre ele se demonteaza cu tubulara de M18,2 cu tubulara de M15 si inca 2 cu tubulara de M13,dar nu trebuie sa uitam demontarea bratului anti-rasturnare care fixeaza motorul si cutia de punte,acesta fiind fixat la randul lui cu 2 suruburi cu tubulara de M15 si 3 cu tubulara de M13,
-puntea trebuie asigurata la demontare cu un cric hidraulic postat la jumatatea ei,
-dupa remontarea tuturor ansamblurilor,obligatoriu se va merge la orice statie de spalare auto,datorita faptului ca tot uleiul hidraulic curs pe punte,va deteriora tot ce se numeste cauciucarie,adica bucsi bascule,bucsi bara stabilizatoare ,etc.

Va rog sa dati atentie explicatiilor de la fiecare poza in parte:

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

MesajScris: 19 Apr 2014 23:34
de bibanu47
Cu ocazia sarbatorilor pascale,va doresc tuturor multa sanatate,lumina in suflet si sarbatori fericite alaturi de cei dragi.

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

MesajScris: 03 Mai 2014 18:15
de bibanu47
Ford Fiesta 1.4 TDCI an 2006 - electrovalva EGR

Vazut motorul din fata,aceasta electrovalva EGR este pozitionata in spatele motorului pe partea dreapta sus,aceasta neviind vizibila cu ochiul liber.
Acest motor fiind generatie mai noua,nu are supapa EGR mecanica pe baza de membrana care sa lucreze pe absortie cum exista mai la toate modelele ci aceasta este comandata electronic,lucrand pe baza de electromangnet,acesta comandand o pargie care lucreaza elicoidal,executand o miscare de 90 de grade urcand si coborand stanga-dreapta,astfel deschizand si inchizand transferul de gaze.
Datorita faptului ca acest ghidaj elicoidal era ancrasat de calamina rezultata in urma procesului de ardere,culisa foarte greu,plus ca nu facea cursa completa si din acest motiv,la oprirea motorului,electrovalva se auzea cum inchide mult mai tarziu dupa luarea contactului.
Pentru a demonta aceasta eletrovalva e o intreaga aventura si trebuie tinut cont de urmatoarele aspecte in timpul operatiei.

Deci se demonteaza urmatoarele:
-filtrul de aer,
-carcasa filtrului,
-racordul de la turbina,
-baterie filtru de motorina,
-mufa multicontact care alimenteaza tot motorul,
-tubulatura aer,
-electrovalva EGR,care este fixata cu 3 suruburi de M4.

O atentie deosebita trebuie acordata mufei multicontact care face toata alimentarea electrica a motorului si aici fac referire la faptul ca inainte de a o decuplata prin tragere,trebuie ridicata siguranta de plastic care o asigura,altfel riscam sa o distrugem si la montare trebuie sa avem grija de cele doua oringuri de etansare,deci sa privim cu atentie pozele si explicatia de la fiecare in parte:

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

MesajScris: 07 Mai 2014 01:50
de bibanu47
Ford Mondeo 1.8 TD,an 1997 - inlocuire pompa de injectie.


Operatia de inlocuire a pompei de injectie este destul de complexa si voi incerca sa expun etapele cat de cat in ordinea de demontare a subansamblelor.
Acest tip de motor,este unul dintre cele care folosesc doua curele danturate pentru asigurarea distributiei si voi prezenta inclusiv remontarea si punerea la punct a acesteia.

Deci se demonteaza urmatoarele:

-se goleste instalatia de racire,
-conductele metalice dintre pompa si injectoare,
-conductele de plastic pentru alimentarea pompei,
-cablu de acceleratie si de soclu,
-instalatia electrica a pompei,
-vas de expansiune,
-se baga cric sub motor,
-se demonteaza suportul frontal care fixeaza motorul pe caroserie,
-curea accesorii,
-fulia de pe pinionul pompei,
-furtunul de la pompa de apa,
-capacul la distributie,
-rola intinzatoare cu arc de la cureaua pompei decat se slabese si se trage cureaua de distributie numai dupa pinionul pompei de injectie,
-pinionul pompei de injectie din cele 3 suruburi,
-celelalte 3 suruburi care fixeaza pompa de bloc,
-in spatele pompei ,suportul de sustinere al capului hidraulic.

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

MesajScris: 13 Mai 2014 16:09
de bibanu47
FORD FOCUS 1.4 16V an 2005 - inlocuire kit de ambreiaj.



La motoarele de 1.4 se inlocuieste numai rulmentul,placa de presiune si discul de ambreiaj dar fara volanta,neavand modelul devolanta cu masa dubla ca sa poata fi compromisa.

Pentru efectuarea acestei operatii se demonteaza urmatoarele:
-capota,
-scut protectie,
-roti fata,
-se despivoateaza si se scot planetarele,
-brat sustinere dintre cutie si caroserie,
-compresor aer conditionat,
-carcasa filtru,
-suport acumulator,
-cupla instalatie motor din tabloul de sigurante,
-calculator asistare motor(ECU),
-galerie de evacuare,
-vas lichid racire motor,
-vas lichid si pompa servodirectie,
-toate racordurile de raciare ale motorului,
-conducta alimentare cu lichid ambreiaj,
-cabluri cautatoare viteze de pe cutie,
-racorduri alimentare combustibil,
-racord vacuum sistem franare,
-tamponul frontal de la distributie,
-tamponul de sustinere de deasupra cutie de viteze,
si dupa toate aceste motorul se scoate impachetat cu cutie cu tot si se lucreaza la banc.

Procedeul meu de lucru esta ca demontez compresorul de AC de pe motor si il suspend pe caroserie fara a pierde freonul din el,ca proprietarul masinii sa nu mai cheltuiasca fara rost inca 150/200 ron pentru a mai incarca instalatia.

Am ramas surprins placut de urmatoarele probleme:

-felul in care este cuplata toata instalatia motorului cu o mufa multicontact in tabloul de sigurante,un sistem bine gandit si efecient,
-planetarele nu mai au la capete acele oribile piulite din tabla ambutisata care creiau probleme mereu,ci au fost gaurite si filetate in centru,fixarea pe fuzeta fiind facuta cu un simplu surub de M10,
-tot aici la planetare as mai adauga ceva,in timp acest surub central care fixeaza planetare se poate demonta si prin gaura ramasa de la el se poate incarca planetara cu vaselina fara a fi demontata,folosind un decalimitru, ,acesta practica fiind facuta prin anii 1987 la VW si Audi.


Acum trecem la partea negativa a constructorului si as incepe astfel:

-galeria de evacuare nu are imbinare cu catalizatorul,un lucru foarte ciudat,nu se pot schimba decat impreuna si costa o gramada de bani,
-se poate intampla sa se fisureze galeria de evacuare din cauza temperaturii mari,asta insemnand sa fie schimbata cu catalizare cu tot,astfel ansablul cu totul are cam un 1 metru lungime de la motor si pana la prima imbinare,
-acest fapt m-a deranjat enorm la demontarea motorului deoarece neputand sa las galeria de evacuare pe motor,cum este normal sa ramana,am pierdut ore bune de demontat prin spatele motorului unde nu prea ai spatiu deloc si suruburile fiind arse si coxificate de rugina s-au rupt necesitand diverse operatii de lacatuserie pentru a le elimina si schimba.

La demontarea ambreiajului am constatat ca se mersese ceva cu el peste limita de km admisa si din acest motiv discul de ambreiaj a ajuns la nituri si a permis acestora sa frece suprafata de contact a volantei,facand canale pe ea si invinetind-o de temperatura.

Aici iar as fi critic ca de obicei si as spune astfel:

-nu pricep de ce nu se mai face nituirea ferodourilor pe discul de ambreiaj cu nituri din cupru si se face cu din cele metalice ca sa deterioreze volanta,aceasta nefiind piesa de schimb in kit-ul de ambreiaj ca la cele cu masa dubla care se rup in timp.
-un lucru care m-a deranjat enorm a fost sistemul de montare a curelelor de la accesorii care se vor montate numai cu dispozitiv special pentru intinderea lor, fiind intinse cu acesta si renuntand la sistemul de intindere clasic si eficient.
Tare mi-as dori sa cunosc persoana respectiva care sunt sigur ca s-a umplut de bani de pe urma acestei inovatii idioate si sa il intreb de ce a renuntat la sistemul de reglaj conceput de un baiat destept.

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

MesajScris: 17 Iul 2014 17:48
de bibanu47
Montarea corecta a curelelor

Vreau sa invatam cum sa montam corect o curea indiferent ca este de la distributie sau de la accesorii.
Am vazut multe curele montate gresit chiar de "meseriasi" si de aceea e bine sa stiti fiecare cum se face un motaj corect si este foarte simplu de constatat acest lucru.
Majoritatea curelelor nu au sens se rotatie marcat pe ele si ca sa aflam acest sens privim inscrisurile de pe cureaua respectiva si intotdeauna trebuie montata in asa fel incat vazut motorul din fata,sa putem citi scrisul de pe curea si va expun cateva poze ca sa intelegem mai bine:

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

MesajScris: 31 Dec 2014 23:06
de bibanu47
In acesta seara incheiem un an cu bune si cu rele si trecem intr-un nou an care speram sa ne aduca lucruri mult mai bune si cu aceasta ocazie va doresc tuturor multa sanatate,sarbatori fericite alaturi de cei dragi si realizarea tuturor obiectivelor propuse pentru viitor.




La multi ani 2015