Pagina 5 din 7

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

MesajScris: 21 Mar 2014 22:07
de DeeJay
a optat pentru volanta cu masa dubla sau a pus kitul cu masa simpla?

edit: am vazut acum in poza ca e cu masa dubla. Curios de ce nu a optat pt cea cu masa simpla..

unde e situata pompa de vacuum?

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

MesajScris: 21 Mar 2014 23:12
de bibanu47
Buna seara,

Sunt lucrari vechi,de obicei clientii vin cu piesele fara ca sa ma intrebe ceva.
Ai pozitionarea pompei de vacuum si furtunele aferente:

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

MesajScris: 21 Mar 2014 23:17
de DeeJay
bibanu47 (Re: Post 42), multumesc frumos!
Vad ca pleaca un singur furtun de la pompa si apoi se ramifica, trebuie sa studiez atent ca vreau sa schimb tot ce tine de furtunele de vacuum si sa nu fac vreo tampenie...

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

MesajScris: 21 Mar 2014 23:19
de bibanu47
Am mai postat o poza tot acolo,e mai concludenta.

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

MesajScris: 22 Mar 2014 05:28
de bibanu47
Ford Fiesta 1.4 TDCI,inlocuit ambreiaj


Rog posesorii de astfel de autoturisme sa nu se supere pe mine pentru propriile concluzii care vor urma si ar fi bine sa retineti ce ar trebui facut ca sa evitati eventualele probleme pe parcursul folosirii autoturismului.

Fata de Focus,au facut unele greseli de fabricatie la Fiesta:

-1.suportul de la baterie,pe care se monteaza si tamponul cutiei de viteze este sudat,nu mai este detasabil si din acest motiv(tampit),nu se poate scoate motorul si cutia de viteze decat daca demontezi faruri,spoiler,radiatoare,etc,ca sa se poata scoate motorul prin fata si nu direct in sus ca la orice autoturism.

-2.tot pe acest suport sunt prinse 5 fire negre de legaturi de masa si in loc sa le monteze pe toate pe un singur surub,au montat 5 suruburi.Atentie mare ca acestea sunt ruginite si nu mai fac contact si o sa va mirati de ce aveti probleme la instalatia electrica.Recomand tuturor demontarea acestora,curatarea cu şmirgher cu granulatie mare,ungerea cu vaselina si montare la loc.

-3.ca sa separi instalatia electrica dintre caroserie si motor,la Focus are 2 mufe multicontact care se decupleaza,dar la Fiesta au facut una singura si in rest demontezi papucii din tabloul de conexiuni iar calculatorul(ECU) si cate si mai cate relee de bujii si etc,raman sa atarne pe motor,in loc sa fi montate pe caroserie,puteti observa in poze.

-4.cautatoarele de la cutia de viteze sunt montate in partea din fata jos,nu mai sunt deasupra cutiei si din acest motiv trebuie urmarit cand incepe sa se umezeazca capacul de plastic negru care este montat peste cablurile de viteze,ca se se schimbe simeringul la timp pentru a nu pierde uleiul de transmisie.

-5.conducta de tur de la servodirectie,in loc sa fie trecuta frumos pe lonjeron pe sub cutia de viteze,este trecuta peste cutie si esti obligat sa dai drumul la lichid.

-6.directia si planetarele sunt similare.

-7.turbosuflanta e pusa foarte comod,pe fata motorului.


Am incercat sa va fac si o scurta prezentare a subansamblelor si pe unde sunt montate fiecare,ca sa va fie mai usor de gasit filtru de ulei de exemplu.
Se poate observa din poze cat de invinetita este volanta de la patinarea discului care a fost foarte uzat fizic.

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

MesajScris: 24 Mar 2014 04:39
de bibanu47
VW Passat 1.8 injectie benzina modificat pe carburatie Dacia

Prezentare sumara


Cu ceva timp in urma,am avut de inlocuit un motor de Passat 1.8 90 CP care era pe injectie multipunct dar era distrus setul motor iar chiulasa sparta si deoarece reparatia costa foarte mult,propietarul a decis sa-l inlocuiasca cu un motor similar dar pe carburatie si ulterior l-am modificat pe carburator de Dacia 1400.

In pozele de mai jos se poate observa cat ulei exista in galeria de admisie datorita faptului ca scapa compresia in baie fiind sparte doua pistoane si apoi veti observa cat de simplu devine motorul in partea superioara la trecerea de la injectie la carburatie.
Se mai poate vedea si lungimea axului de la electromotor deoarece majoritatea electromotoarelor VW/Audi nu au capac,centrarea axului fiind facuta in oala cutiei de viteze,acolo fiind montata bucsa frontala a electromotorului.
Ce ar mai fi de precizat,ar fi faptul ca aceste motoare se duc lejer cu viteza a 2 a la 90 km/h si va spun din proprie experienta,deoarece cu ceva ani in urma an detinul un asemenea motor.

In cele ce urmeaza va voi face un scurt istoric al acestui autoturism si sper ca cineva sa nu ma acuze ca ma laud,deoarece exista poze si detalii complete,deci povestea a decurs in felul urmator:
Am fost sunat de acest client de pe forumul de la VW si mi-a spus ca a reparat motorul la atelierul unui prieten de-al lui din Bucuresti dar cu toate acestea merge foarte prost si curge si uleiul din el,fara a se simti nici o modificare.Am stabilit de comun acord sa vina la mine de la Bucuresti si cand ne-am intalnit,am vazut cu mirare reclama care o avea facuta pe luneta autoturismului si l-am intrebat daca nu cumva face misto de mine si are atelier de reparatii auto dar vrea sa ma puna la incercare,dar el a raspuns ca prietenul lui care ia reparat masina,l-a rugat sa-l lase sa-si faca reclama pe masina lui,culmea tupeului.

Am introdus masina in atelier si in primele secunde am observat ca garnitura motorului este veche si in motor nu sa umblat,iar cand am dat racordul de la filtrul de aer jos m-am ingrozit vazand cat ulei putea sa aiba acolo.Ce sa mai zic,ambele radiatoare de la racire si AC atarnau pe jos si erau legate cu sarme,instalatia electrica facuta praf si in portbagaj 3-4 bidoane de 6 l cu apa deoarece motorul fierbea intr-o veselie.

Am mai avut discutii prin diferite topicuri despre montarea carburatoarelor de Dacia cu mare succes pe diferite autoturisme,cu toate ca multi se vaieta ca nu merge bine dar conteaza foarte mult cum este montat.
Am confectionat o flansa metalica care trebuie sa aiba intre 6/10 mm grosime pentru a nu se deforma,care la exterior are conformatia galeriei de VW si la centru are practicata o gaura cu diametrul de 32 mm,deoarece atat are difuzorul carburatorului de Dacia.Garniturile de etansare eu le confectionez din cutiile curelelor de distributie, (se observa in poze)care detin un carton de buna calitate care inainte de montare se ung cu un strat subtire de vaselina nu cu silastic.
Este de mare importanta sa se monteze obligatoriu "pata calda",adica flansa de incalzire de sub carburator,chiar daca galeria de admisie este prevazuta cu preincalzire din fabricatie,deoarece pe timp mai rece se formeaza zapada in carburator si motorul se opreste din 3 in 3 km si nimeni nu stie care este cauza,acuzand pompa de alimentare,filtru sau alte minuni.

Ca avantaje sau dezavantaje mentionez urmatoarele :

-motor 1800 cm3,consum extern 7.5/8l % cu servodirectie si AC,
-viteza,pana la 147 km/h,demareaza excelent apoi isi ia viteza mai in timp, :D
-calculul este facut pe un jiclor de atac de 155,
-ca inconveniente ar fi faptul ca trebuie montat cablu de soclu obligatoriu,pentru pornirea la rece.

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

MesajScris: 26 Mar 2014 06:55
de bibanu47
Ford Focus 1.6 16V,inlocuit pivoti si rulment fuzeta fata


La demontare am gasit urmatoarele defectiuni:

-pivotii deteriorati pe ambele parti,
-rulmentul de la roata din stanga fata cu putin joc,
-rulmentul de la roata din dreapta fata era vanat de incins si joc in cantitati industriale,sincer nu stiu cum nu s-a gripat,
-caseta de directie avea joc destul de maricel pe cremaliera.

Inlocuirea pivotilor originali

Pentru inlocuirea pivotilor,fac referire aici la cei originali care sunt nituiti,cel mai indicat este sa se demonteze bascula deoarece aceste nituri trebuie polizate cu ajutorul unui flex si apoi batute pentru depresare,lucru care pe caroserie nu se poate face pentru faptul ca vibreaza si astfel ies inevitabil de greu,iar dupa aceasta operatie ei se fixeaza cu suruburi si la urmatoarea operatie de schimbare a pivotilor nu mai este necesara demontarea basculei de pe punte ci se desfac doar cele 3 suruburi si pivotul este liber.

Inlocuirea rulmentilor cu sistem ABS

Aici trebuie acordata mare atentie la montarea acestui rulment,daca il privim putin vom observa ca el este perfect simetric si se poate monta oricum,dar capacele care etanseaza vaselina pe laterale,difera la culoare,unul fiind de culoare rosie iar celalalt de culoare neagra.
Cel de culoare neagra are in structura sa cititorul ABS-ului si daca acesta nu este montat spre partea unde intra planetara,ABS-ul nu va functiona.
La demontarea portfuzetelor de pe autoturism se va da mare atentie la scoaterea senzorilor ABS,care fiind de plastic si foarte siubtiri,se pot deteriora foarte usor.

Referitor la batai suspecte pe directie,trebuie sa avem grija deoarece unele pietre pot intra in bascule si datorita acestora se produc zgomote ciudate la denivelari,dar in momentul cand verificam directia este foarte ciudat deoarece totul pare ca este in regula si totusi ne punem intrebarea de ce troncane si de aceea am postat ceva poze ca sa observati fenomenul.

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

MesajScris: 28 Mar 2014 07:10
de bibanu47
Astazi am avut de reglat tachetii la un Ford Focus 1.8 TDDI si stiind ca nu am postat niciun fisier video cu acest subiect,am facut o scurta filmare din care sa reiasa operatia respectiva.
Reglajul este valabil atat pentru motorul de 1.8 TDDI cat si pentru cel TDCI.
Daca sunt neclaritati,astept intrebari.




Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

MesajScris: 29 Mar 2014 13:51
de bibanu47
Prezentare electromotor VW Golf 3 echipat pe motorul de 1.4 i

Majoritatea electromotoarelor cu care sunt dotate autoturismele VW,sunt produse de firma Bosch.
Intotdeauna cand cumparam o anumita piesa care intra in componenta electromotorului sau a alternatorului trebuie sa cerem numai dupa codul respectiv care il au fiecare deoarece daca vom cumpara dupa datele autoturismului ne putem trezi cu o alta piesa care nu ne este de folos reparatiei noastre.
La Bosch codul este alcatuit din 10 cifre si apare in felul urmator 0 000 000 000,deci avem prima cifra care este scrisa singura iar celelalte cifre sunt in grupuri de cate 3.
Dupa cum se vede la electromotorul in cauza,codul este : 0 001 112 021 si in functie de acesta am comandat bendix si bucsile rotorului.
Daca ar fi ceva de reprosat acestor electromotoare,ar fi faptul ca nu au bucsa montata pe capacul din fata ci acesta este montata in cutia de viteze si este foarte dificil de extras cea veche si presat cea noua datorita faptului ca nu ai prea mult acces pe motorul de 1.4 i,intrucat pe sub masina nu este posibil din cauza planetarei,suportilor,ansamblului de la viteze si coloanei de tobe iar pe deasupra vine tocmai pe partea din spate a motorului si in acel punct este montata galeria de admisie si nu vezi nimic din cauza ei decat cu ajutorul unei oglinzi si ajungi foarte greu chiar daca te intinzi peste motor :sparge: si daca se intampla sa iti cada bucsa din mana,intra direct in carcasa cutiei si nu o mai poti recupera. :rade:
Eu personal inca nu am patit rusinea asta dar inca nu a trecut timpul. :)
la demontarea electromotorului am gasit in el foarte multa rugina impreuna cu praf rezultat de la uzura carbunilor.
Totul se spala cu benzina dupa care se baga la presiune de apa,apoi se sufla cu aer comprimat dupa care bucsile,axul rotorului si interiorul bendixului se ung cu vaselina si se remonteaza totul la loc.

Sculele folosite sunt urmatoarele:

-surubelnita plata si cruce,
-tubulare de 7 si de 13,
-clichet,prelungitor lung si scurt,
-patent pentru extras siguranta bendixului,
-ciocan max.500 gr,
-un dorn de 14 mm in diametru pentru depresarea si presarea noilor bucsi.

Inainte de remontarea rotorului in stator,curatam zona unde lucreaza carbunii(colector)cu niste smirgher cu granulatie mai mica dar numai dupa ce il introducem in putina motorina pentru a evita zgarieturile colectorului care este foarte moale,intrucat este realizat din cupru.
Avem si ceva poze dar imi cer scuze pentru calitatea lor,intrucat am lucrat aseara tarziu la lumina din atelier.
Pentru a intelege mai usor,v-am definit fiecare piesa in cadrul pozelor.

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

MesajScris: 30 Mar 2014 20:04
de bibanu47
Renault Clio 1.4 i ,inlocuirea distributiei


Distributia are in componenta:

-o curea,
-o rola intinzatoare,
-pompa de apa,aceasta fiind antrenata tot de cureaua de distributie.

La accesorii avem:

-o curea 4PK,
-o rola intinzatoare,
-o rola fixa.

Cureaua de accesorii antreneaza pompa de servodirectie,alternatotul si compresorul AC.
La demontarea capacelor de protectie am gasit cureaua de distributie foarte slaba,aceasta avand ocazia ca la folosirea unei benzine de proasta calitate,la oprirea motorului sa faca autoaprindere si cureaua sa sara de la punct.
As mai mentiona ca filtrul de ulei fiind foarte ingust,nu se poate demonta decat cu trusa speciala,aceasta putand fi vizionata in pozele mai jos.